welke stijl is easy flow yoga?

Trots kan ik meedelen dat ik een gediplomeerd yogateacher ben die nog steeds bijschoolt. Zo heb ik o.a.

- Een 200-uur teacher training gevolgd bij Joachim Meire van de yogaloft. Een alignment-orientated flow goedgekeurd door de internationale yoga alliantie.

-Een life-force yoga zomertraining gedaan voor Okido yoga, gegeven door Luc Covents.

- Ook heb ik al mogen lesgeven op het grootste yogafestivel in Belgie, nl. Yogaland in Torhout.

daarnaast volg ik geregeld workshops, of onlineclasses, om bij te blijven :

-yoga voor de rug

-accroyoga

-yin yoga

-meditatie- en pranamaya

 

De yogastijl die ik geef, is een combinatie van dynamische klassieke yoga zoals hatha ( eerder up tempo en met focus op kracht) maar met veel aandacht voor een juiste uitlijning geïnspireerd op anusara yoga. De shiatsu-invloeden zijn hier eerder  energetisch en houdingscorrigerend (zoals uitleg meridianen in het lichaam, japanse do-in oefeningen,....)

De lessen vergen een fysieke inspanning maar je hoeft geen ervaring te hebben met yoga. Het is niet leeftijds- of geslachtsgebonden. Het doel is om mijn yogi's sterker en leniger te krijgen.  Dankzij mijn eigen rugklachten heb ik veel oog voor een juiste uitvoering en ergonomie.  Men kan stellen dat het eerder een functionele dan esthetische vorm van yoga is. Er worden hulpmiddelen zoals riempjes en yogablokken voorzien om je daarmee te helpen.

Door mijn opleiding als shiatsubeoefenaar ben ik veel met het lichaam (en zijn problematiek) bezig en probeer ik je dmv yoga oa verder helpen.

Ben je niet lenig, dan word je leniger! Ben je niet sterk ,dan word je sterker!  

Ook pranamaya of ademhalingsoefeningen worden aangeleerd om ons lichaam en geest op elkaar af te stemmen. Ademhalingsoefeningen zijn een zeer effectieve manier om je stress te reduceren en controle over je gedachten te herwinnen.

De meditaties zijn meestal op het begin van de les of op het einde. Deze zijn afwisselend in duur en gevarieerd van inhoud. Meditatietechnieken worden aangeleerd voor het kalmerend, rustgevend, en inzichtgevende effect dat het heeft.

Ook al zijn de lessen zeker niet zweverig , toch geef ik ook wel aandacht aan de spirituele honger van onze ziel. Prachtige hinduïstische verhalen en mythes over de mooiste poses komen aan bod. Ook de shiatsu-benadering laat zich hierin verweven.

De bedoeling is dat je zeker nuttige info meekrijgt, en dat je achteraf iets meer over het biomechanisch aspect van je lichaam leert kennen.

Kortom, op het einde van de les hou je een voldaan en tevreden gevoel over.